چربی گیر فایبرگلاس

چربی گیر فایبر گلاس

چربی گیر فایبر گلاس به منظور جداسازی روغن ها و گریس های آزاد و پراکنده (و همچنین مقادیر ناخالص مواد جامد معلق) از فاضلاب یا جریان های فرآیندی طراحی شده است. زمانی که چربی گیر فایبرگلاس با طراحی مناسبی انجام شود و بر اساس نیاز شرکت بهینه شود،‌ هزینه فرآیند برای کارخانه ها بسیار کاهش می یابد. چربی گیر ها معمولاً اولین مرحله از هر سیستم تصفیه فاضلاب هستند. با این وجود، در برخی موارد می توان از دستگاه چربی گیر به عنوان تجهیزات تصفیه مؤثر “انتهای لوله” نیز استفاده کرد. یکی از بهترین چربی گیر ها، چربی گیر فایبر گلاس است که عموما از روش گرانش نوع همبستگی استفاده می کند.

چربی گیر یکی از مجموعه‌های مفید در صنعت تصفیه فاضلاب است. یکی از آلاینده‌های معمول در فاضلاب صنایع مختلف، روغن و چربی می‌باشد که باید قبل از تصفیه فاضلاب از فاضلاب جدا شوند. در برخی موارد غلظت این آلاینده‌ها به قدری بالا است که لزوم استفاده از واحد چربی گیر برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر نظیر (آلودگی محیط زیست و گرفتگی چاه و انسداد و همچنین اختلال در روند تصفیه فاضلاب) توصیه می‌گردد. روشهای مختلفی برای حذف روغن و چربی از پساب وجود دارد که ارزان‌ترین روش، استفاده از روش ثقلی می‌باشد که به آن چربی گیر می‌گویند.

استفاده از چربی گیر در فاضلاب آشپزخانه‌ها ضروری است. فاضلاب آشپرخانه‌ها و تالارهای پذیرایی حاوی ذرات معلق روغن و چربی به صورت معلق (امولوسیون) می‌باشند که ساده‌ترین روش ممکن برای رسیدن به هدف فوق ایجاد یک محیط آرام و بدون اغتشاش می‌باشد که چربی گیر این محیط را فراهم می‌کند. چربی گیر وسیله‌ای است که برای جداسازی روغن و چربی قبل از ورود به چاه جاذبی طراحی و اجرا می‌شود و این کار را به خوبی انجام می‌دهد. یکی از مهمترین مشکلات ایجاد شده در آشپزخانه‌های صنعتی و تهیه غذا تجمع روغن و چربی در سیستمهای زهکش و چاه می‌باشد که باعث ایجاد گرفتگی لوله فاضلاب خواهد شد و چاره‌ای جز استفاده از دستگاه چربی گیر وجود ندارد.

 

کاربرد چربی گیر فایبرگلاس

یک سیستم چربی گیر فایبر گلاس، به طور گسترده برای کاربردهای مختلف صنعتی استفاده می شود. چربی گیر فایبر گلاس روغن ها، مایعات هیدرولیک، کالاهای مبتنی بر نفت و سوخت ها را از آب خارج می کند. برای اطمینان از صحت تصفیه فاضلاب و عدم وجود روغن در آبی که به فاضلاب می رود، نیاز به استفاده از سیستم چربی گیر است. آب بازیافت شده در فرآیند می تواند بارها و بارها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از سیستم جداکننده آب روغنی دارای چندین مزیت است و مهمترین مزیت استفاده از چنین سیستم هایی این است که باعث کاهش آلودگی در محیط می شود. مزیت دیگر چربی گیر فایبرگلاس این است که نه تنها سازگار با محیط زیست هستند بلکه به صنایع نیز در صرفه جویی در پول کمک می کنند. فرآیند جداسازی آب و روغن بر محور اختلاف وزن روغن و آب می چرخد. جداکننده آب و روغن محصولی از دنیای پیشرفته فناوری است که خود را برای سایت های ساخت و ساز، مهندسی دریایی و سایر امکانات با ارزش و مفید نشان داده است. این جداکننده ها قادر به از بین بردن روغن از فاضلاب هستند تا آب تمیز پس از آن در معرض فرآیندهای بعدی یا تصفیه قرار گرفته و پس از پاک شدن کامل، مجدداً به سیستم آب برگردد. توجه به این نکته بسیار مهم است که این تجهیزات فقط به حذف روغن محدود نمی شوند بلکه می توانند مواد شیمیایی خطرناک دیگری را نیز از فاضلاب جدا کنند.

 

بزرگترین استفاده کننده از این نوع چربی گیر رستوران ها هستند.مزیت اصلی چربی گیر فایبرگلاس نسبت به انواع پلی اتیلنی و بتنی،آلومینیومی،استیل و آهنی، کارایی بسیار بالا و جداسازی تقریباً صد در صدی چربی ها، قیمت مقرون به صرفه، ساخت بر اساس ابعاد مورد سفارش و در صورت نیاز مونتاژ در محل می باشد. از آنجاییکه در برخی از پروژه ها فضای در نظر گرفته شده محدود بوده و چربی گیرهای پلی اتیلنی و بتنی به شکل استوانه یا مکعب مستطیل هستند و باعث ایجاد پرت فضا می شوند، چربی گیرهای فایبرگلاس بهترین انتخاب برای استفاده از حداکثر فضای موجود می باشند. همچنین در پروژه هایی که امکان دسترسی و انتقال حجم بزرگ چربی گیرها به محل مورد نظر غیر ممکن باشد، با انتقال پنلها و اجرای عملیات نصب در محل چربی گیرهای فایبرگلاس این مشکل مرتفع گردیده است.این چربی گیرها را همچنین میتوان در کارخانجات صنعتی برای جداسازی چربی از فاضلاب مورد استفاده قرار داد.برای محاسبه ظرفیت چربی گیر،پارامترهای مختلفی مدنظر قرار می گیرد که تعداد پرس غذا یکی از این پارامترهاست.



مزایای چربی گیر فایبرگلاس آشپزخانه

 

1- تعبیه یک عدد سبد آشغالگیر از جنس فایبرگلاس و مش بندی فلزی برای جلوگیری از ورود آشغال و ذرات معلق به تانک و در نتیجه جلوگیری از پر شدن تانک چربی گیر فایبرگلاس

 

2- کنترل خروجی با استفاده از تیوپ تثبیت کننده برای دادن زمان کافی جهت جدا شدن ذرات روغن و چربی

 

3-قابلیت اتصال به لوله های پوش فیت در فلنچ های ورودی و خروجی

 

4-آب بندی کامل مخزن و جلوگیری از نفوذ هر گونه آلودگی به محیط

 

5-راندمان بالا در حذف روغن و چربی تا حدود 98%

 

6-گارانتی کامل و بدون شرط مخازن فایبرگلاس

 

7-هزینه بسیار پایین تر و اقتصادی تر نسبت به اجرای سنتی

 

8- قابلیت مدفون شدن در زیرزمین

تمیز کردن چربی گیر فایبر گلاس

جداکننده روغن و آب (OWS) قطعه ای از تجهیزات است که برای جداسازی مخلوط روغن و آب در اجزای جداگانه آن ها استفاده می شود. انواع مختلفی از جداکننده روغن و آب وجود دارد. هر کدام قابلیت تفکیک روغن مختلفی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. جداکننده های آب روغنی پس از در نظر گرفتن پارامترهای عملکرد جداسازی روغن و ملاحظات هزینه و چرخه عمر طراحی و انتخاب می شوند. بسیاری از تأسیسات صنعتی برای جلوگیری از ورود آلودگی روغنی به آب های سطحی و زیرزمینی و رعایت استاندارد های تخلیه شهری، به جداکننده های روغن و آب تکیه می کنند. جدا کننده های روغن و آب، باعث می شوند که آب  کثیف و روغنی وارد محیط زیست نشود و آن را در معرض خطر قرار ندهند. حال این جدا کننده ها قطعا ظرفیتی دارند و پس از آن باید آن ها را تمیز کرد. تمیز کردن چربی گیر فایبر گلاس بدین صورت است:

 

۱- مایع را از مخزن جداکننده خارج کنید. ( تخلیه مخزن)

 

۲- لجن ها و مواد جامد را از پایین مخزن با کاردک مخصوص جدا کنید و توسط کامیون های مخصوص تخلیه به محیط دیگر منتقل کنید.

 

۳- بسته های صافی و سیستم های حباب را تمیز بشوئید.

 

۴- اگر سیستم نیاز به تعمیر داشت آن را تعمیر کنید.

 

۵- بازگشت صفحات همزن تمیز شده به مخزن